
Det er dejligt, at se At stort set alle bilproducenter er begyndt, at tilbyde biler. Der har fokus på, at mindske den negative indflydelse vores kørsel kan have på miljøet. Nogle vil pege på At de kun gør det Fordi vi forbrugere er begyndt, at kræve det. Og de derfor er tvunget til det. For fortsat, at kunne lave en profit Men uanset. Om denne forandring skyldes en reel interesse i, at hjælpe menneskeheden og passe på vores planet. Eller det er et produkt af finansielle interesser som farves af forbrugernes samvittighed Så er det en positiv udvikling.
Det har, men været lidt sørgeligt, at se. Hvordan de færreste bilproducenter har turde lægge det grønne helt ind i kernen af deres forretning. De fleste producenter virker til blot, at producere en række særlige biler til de grønt tænkende mennesker. De laver en helt ny bilmodel. Som retter sig specifikt imod dem. Der går op i miljøet. Det bliver, så kun denne model der er mere økonomisk med brændstof. Eller er den eneste bil i deres sortiment; Der kører på el. Det har betydet, at kunderne har haft meget få biler, at vælge imellem. Og, at prisen havde tendens til, at være højere. End de?normale? alternativer.
Hvis en producent af biler virkeligt gik op i At gøre en forskel Så ville de hjælpe med, at normalisere den grønne tilgang. Det ville ikke blot handle om, at signalere, at virksomheden er?grøn?. Ved, at tilbyde en?grøn? bil til folk. Der er villige til, at betale ekstra for, at se?grønne? ud. Det er signalering og iskold profit. Det gør ikke den store forskel i sidste ende.
Derfor er det, så fantastisk, at se At KIA har besluttet sig for, at tage klima-udfordringen alvorligt. Fremfor, at skabe en særlig?grøn? bil. Har de nemlig sørget for, at processen hvormed de producerer biler gør det muligt, at den samme bil findes med forskellige brændstofløsninger.
Køber du en Kia Niro i dag. Kan du frit vælge imellem tre forskellige modeller. Du kan få din Kia Niro som ren elbil Hvis det er det; Der passer til dine behov. Du kan også få den som en Plug-in hybrid. Også kendt som?PHEV?. Hvilket vil sige, at den kan lades på samme måde som en elbil Men også har en benzin-motor til når opladning ikke er muligt eller også man skal aflægge store afstande. Og sidst Men ikke mindst. Kan den også fås som en almindelig hybrid-bil. Der først og fremmest er en benzin-bil Men som løbende oplader et batteri og bruger betydeligt mindre brændstof end en traditionel benzin drevet bil.
Ved, at have designet bilen med disse tre muligheder fra start Så mindsker det produktionsomkostningerne. Og gør disse grønne muligheder langt mere tilgængelige for den gennemsnitlige forbruger. Samtidig er det op til forbrugerne, at vælge den løsning. Der passer til deres behov. Uden de behøver, at vælge en helt anden bil for, at være?grøn?.